بازدید هیأت دانشجویی دانشگاههای شرق ترکیه از دانشگاه تبریز

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۰ کد : ۵۷۳۰ اخبار تصویری اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۴۰۳
هیأتی متشکل از دانشجویان و اساتید دانشگاههای شرق ترکیه برای بازدید از مراکز علمی و فرهنگی دانشگاه و شهر تبریز وارد دانشگاه تبریز شدند.
بازدید هیأت دانشجویی دانشگاههای شرق ترکیه از دانشگاه تبریز

هیأت 20 نفره از دانشجویان و اساتید دانشگهای شرق ترکیه با رییس دانشگاه تبریز دیدار کردند. دکتر محمدرضا پورمحمدی در این دیدار با برشمردن ظرفیت های علمی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی گفت: این دانشگاه آماده همکاری های گسترده با همسایگان است و 50 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلفی همچون عراق، سوریه، آذربایجان، ترکیه، قبرس، لبنان و سودان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی درخصوص ارتباطات علمی دانشگاههای ایران و ترکیه افزود: ایران و ترکیه، مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی با هم دارند و به هیچ وجه، خود را در میان همدیگر غریبه احساس نمی کنند. دانشگاه تبریز نیز به عنوان پل ارتباطی ایران با دانشگاههای ترکیه، از تمام ظرفیت ها برای تنگاتنگ شدن این ارتباطات استفاده می کند.

رییس دانشگاه تبریز یادآور شد: براساس توافقات وزیران علوم دو کشور، برگزاری دوره های مشترک، طرح های تحقیقاتی و... انجام می­گیرد و انشاالله در آینده این ارتباطات بیشتر نیز خواهد شد و دانشگاه تبریز نیز از دانشجویانی که دارای رزومه خوبی هستند، جهت بورس استقبال می کند.    

دکتر پورمحمدی در خصوص حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاههای جهان گفت: علم مختص به کشور خاصی نبوده و با مرزهای جغرافیایی محصور نمی شود؛ بر همین اساس کشور ایران نیز جهت بهرمندی از علوم رایج جهان، د انشجویان زیادی را به سایر کشورها فرستاده است؛ همچنان که به عنوان مثال، 5 هزار دانشجوی ایرانی در ترکیه، 7 هزار دانشجو در قبرس، 12 هزار دانشجو در آمریکا و سایر کشورها حضور دارند.

برپایه همین گزارش، دکتر احمد فرشبافیان، رییس موسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز نیز در خصوص این دیدار گفت: 20 نفر از دانشجویان دانشگاههای شرق ترکیه از جمله دانشگاه دولتی آتاتورک ارزروم، دانشگاه یوزیجی ایل وان ، دانشگاه ترابزون و دانشگاه یدی تپه در طی سفر 3 روزه خود، از توانایی های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تبریز دیدار و در برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده از طرف این موسسه شرکت کردند.

در این برنامه که از طرف موسسه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز برگزار شد دانشجویان از مراکز علمی-فرهنگی دانشگاه تبریز از جمله کتابخانه مرکزی، موزه علوم طبیعی، موزه تاریخ و تمدن، مرکز تحقیقاتی ستاره شناسی، مرکز نوآوری و دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه تبریز و همچنین مراکز فرهنگی شهر تبریز از جمله مقبره الشعرا، موزه آذربایجان، موزه شهرداری، موزه و خانه استاد شهریار و بازار تاریخی سرپوشیده تبریز دیدن کردند.

 

 

 

 


نظر شما :