رایزن فرهنگی باکو باتفاق هیات اعزامی از دانشگاه تبریز با پرفسور عیسی حبیب بیلی رئیس انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم باکو دیدار و گفتگو کردند

۰۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۰ کد : ۵۸۸۷ اخبار تصویری اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۸۷۹
روز جمعه ۲۲ خرداد ماه اعضاء هیات اعزامی از دانشگاه تبریز متشکل از رئیس مرکز آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز و دو تن از اساتید آن دانشگاه بهمراه دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو با پرفسور عیسی حبیب بیلی رئیس انتستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم باکو دیدار و گفتگو کردند.
رایزن فرهنگی باکو باتفاق هیات اعزامی از دانشگاه تبریز با پرفسور عیسی حبیب بیلی رئیس انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم باکو دیدار و گفتگو کردند

رایزن فرهنگی باکو باتفاق هیات اعزامی از دانشگاه تبریز با پرفسور عیسی حبیب بیلی رئیس انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم باکو دیدار و گفتگو کردند

 روز جمعه 22 خرداد ماه اعضاء هیات اعزامی از دانشگاه تبریز متشکل از رئیس مرکز آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز و دو تن از اساتید آن دانشگاه بهمراه دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو با پرفسور عیسی حبیب بیلی رئیس انتستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم باکو دیدار و گفتگو کردند.


 

قبل از آغاز مذاکرات رایزن فرهنگی و هیات ایرانی از بخشهای مختلف تحقیقاتی و مطالعاتی انستستو ادبیات بازدید و با مسئولین و پژوهشگران آنها گفتگو کردند.

در ابتدای دیدار پرفسور عیسی حبیب بیلی ضمن خوشامدگوئی به میهمانان ایرانی از همکاریهای نزدیک رایزنی فرهنگی باکو با مراکز آموزشی و تحقیقاتی باکو و نیز بخاطر برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شهریار و شرکت و سخنرانی در مراسم بزرگداشت جامی تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی و تاریخی ایران و آذربایجان بر لزوم توسعه مناسبات علمی و فرهنگی بین دو کشور را تاکید نمود.



 

رئیس انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم باکو که سالهای متمادی ریاست دانشگاه نخجوان را بعهده داشت به همکاریهای خود با دانشگاههای ایران بویژه دانشگاه تبریز اشاره کرد و از دکتر پورمحمدی ریاست دانشگاه تبریز برای بازدید از آکادمی ملی علوم دعوت بعمل آورد.
دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی باکو نیز ضمن معرفی اعضاء هیات اعزامی از دانشگاه تبریز از پرفسور عیسی حبیب بیلی بخاطر همکاری و مساعدت برای برگزاریهای برنامه های فرهنگی و علمی تشکر کرد و به توسعه مناسبات فرهنگی و علمی بین دانشگاهها و مراکز علمی ایران و آذربایجان تاکید نمود. رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به همکاریهای رایزنی فرهنگی و دانشگاه تبریز با انستستو تاریخ آکادمی ملی علوم و برگزاری مشترک نشست علمی – تخصصی فضولی شناسی در دانشگاه تبریز و برگزاری نشست بررسی نقش حکومت صفویه در قفقاز جنوبی در آینده نزدیک در باکو، خواستار برگزاری همایشها و نشستهای علمی – تخصصی با همکاری انستیتو ادبیات شد. 

در این دیدار که صالح محرم اف رئیس دانشگاه نخجوان نیز حضور داشت دکتر ابراهیمی همکاری با دانشگاه نخجوان را خواستار شد که مورد استقبال محرم صالح اف قرار گرفت و مقرر گردید دانشگاه نخجوان همکاریهای بیش از پیش با وابسته فرهنگی نخجوان در برگزاری نشستهای علمی – تخصصی بعمل آورد.
دکتر فرشبافیان رئیس مرکز آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز نیز ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی باکو و انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم اطلاعاتی در مورد برگزاری اولین جشنواره بین المللی اعطای نشان فرهنگی شهریار توسط دانشگاه تبریز ارائه نمود و از پرفسور عیسی حبیب بیلی برای شرکت در آن جشنواره دعوت بعمل آورد.

در ادامه دیدار برگزاری همایشها و نشستهای علمی – تخصصی مشترک دانشگاه تبریز و انستستو ادبیات آکادمی ملی علوم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید بررسی اشعار و دیدگاههای میرزا علی اکبر صابر و واحد از شعرای آذربایجان و صائب تبریزی و شمس تبریزی در نشستهای تخصصی در باکو و سپس در تبریز برگزار گردد. ضمنا پرفسور عیسی حبیب بیلی از چاپ کلیات ترکی شهریار توسط رایزنی فرهنگی باکو ابراز خرسندی نمود و برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی نمود.در خاتمه پرفسور عیسی حبیب بیلی با اهداء مجموعه ملا نصرالدین به دکتر فرشبافیان برای برگزاری همایش "ملا نصزالدین" با همکاری دانشگاه تبریز اعلام آمادگی نمود.




 


نظر شما :