برگزاری کنگره ادبی استاد شهریار در دانشگاه خاور نزدیک قبرس

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۸ کد : ۵۹۶۶ اخبار تصویری اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۹۲۹
کنگره ادبی استاد شهریار با شرکت اساتید و شهریارشناسان کشورهای ایران، ترکیه، قبرس و جمهوری آذربایجان در دانشگاه خاور نزدیک قبرس برگزار شد.
برگزاری کنگره ادبی استاد شهریار در دانشگاه خاور نزدیک قبرس

نخستین کنگره ادبی استاد شهریار با شرکت اساتید و شهریارشناسان کشورهای ایران، ترکیه، قبرس و جمهوری آذربایجان به مدت چهار روز از 22 لغایت 25 فروردین ماه در دانشگاه خاور نزدیک قبرس برگزار شد.

در این همایش که کرسی ریاست آن برعهده دانشگاه تبریز نیز بود، دکتر محمد مهدی پور، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز در مورد شخصیت ادبی و مردمی استاد شهریار و جایگاه ذوق شعری وی در ادبیات فارسی و ترکی و نقش برجسته ایشان در این حوزه سخنرانی نمودند. در ادامه شاهین فاضل، شاعر نامی جمهوری آذربایجان، نیز با اشاره به شخصیت ادبی استاد شهریار به سرودن غزل جدید خود در خصوص اشعار ایشان پرداختند.

در این همایش، اساتید و شهریارشناسان پیرامون شخصیت ادبی، آثار و جایگاه فرهنگی-ادبی استاد شهریار، شاعر نام آور ایران، به سخنرانی و ارائه مقاله پرداختند.

در پایان این همایش، مقاله دکتر احمد فرشبافیان، رئیس موسسه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه بعنوان مقاله برتر کنگره انتخاب و جایزه ویژه این همایش را نیز دریافت کرد. همچنین مقاله های اساتید دانشگاه تبریز، دکتر ابراهیم اقبالی، دکتر محمدرضا عابدی و دکتر محمدعلی موسی زاده نیز با لوح یادبود مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت .


( ۷ )

نظر شما :