برگزاری چهارمین دوره بازآموزی زبان و ادبیات فارسی دانشجویان دانشگاههای ترکیه

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۱۴ کد : ۵۹۷۲ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۷۴۰
چهارمین دوره بازآموزی زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان دانشگاههای ترکیه با حضور ۲۵ نفر به مدت یک هفته در دانشگاه تبریز برگزار گردید.
برگزاری چهارمین دوره بازآموزی زبان و ادبیات فارسی دانشجویان دانشگاههای ترکیه

چهارمین دوره بازآموزی زبان و ادبیات فارسی، با همت موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه و مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ارزروم ترکیه با شرکت 25 نفر از دانشجویان دانشگاههای شرق ترکیه، در دانشگاه تبریز برگزار گردید. در این دوره بازآموزی، برای این دانشجویان، کلاس های آموزشی شامل مفاهیم، درک متون، نثر و شعر، ادبیات عرفانی و پایداری، توسط اساتید دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه برگزار شد.

از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده این موسسه برای ایشان در طول مدت حضور در دانشگاه تبریز، بازدید از مراکز علمی و فرهنگی دانشگاه، بازدید از موزه های تاریخی، فرهنگی، هنری شهر تبریز، بازدید از کارخانه تراکتورسازی ایران، بیمارستان بین المللی و بازار تاریخی مسقف تبریز بود.

در مراسم اختتامیه چهارمین دوره پایان این دوره بازآموزی، دانشجویان مهمان ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه و برگزار کنندگان این دوره، به ارائه نظرات خود در خصوص سفر به دانشگاه تبریز، نقش دوره بازآموزی در یادگیری زبان فارسی، آشنایی با فرهنگ، هنر و تاریخ ایران و آذربایجان پرداختند. رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز حجت الاسلام و المسلمین انوری در دیدار با دانشجویان، هدایای فرهنگی را به رسم یادبود به ایشان اهدا نمودند.


نظر شما :