بیست و سومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان دانشگاههای حوزه قفقاز در دانشگاه تبریز برگزار گردید.

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۰ کد : ۶۲۶۸ اخبار تصویری اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۹۸۳
بیست و سومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان دانشگاههای ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان با حضور ۶۱ نفر به مدت یک هفته در دانشگاه تبریز برگزار گردید.
بیست و سومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان دانشگاههای حوزه قفقاز در دانشگاه تبریز برگزار گردید.

در مراسم افتتاحییه این دوره که در تالار همایش های کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار گردید، ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر پورمحمدی ضمن خوشامدگویی به مهمانان خارجی جهت شرکت در دوره دانش افزایی زبان فارسی، اتحاد و فرهنگ مشترک را عامل مهم در تقویت روابط بین کشورهای منطقه قفقاز شمرده و برگزاری این دوره ها را باعث افزایش اطلاعات دانشجویان از زبان شیرین فارسی، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم قومیت های مختلف این منطقه و آشنایی با تاریخ و تمدن کشورهای منطقه دانست.

وی با اشاره به قدمت و پیشینه این زبان و مقبولیت مردم منطقه و آسیای میانه و رواج آن در کمترین زمان حتی تا مرزهای خاورمیانه، از نام آوران، شاعران و نویسندگان فرهنگ و ادب فارسی یاد نموده و لازمه آشنایی هر چه بیشتر علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی را تحقیق در تاریخ ادبیات آن عنوان نمودند.

بعد از سخنان ریاست محترم دانشگاه، رئیس موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه نیز با اشاره به نتایج برگزاری دوره های قبلی دانش افزایی، از برنامه ریزی های این موسسه برای این دوره برای دانشجویان خارجی خبر داد.

دکتر احمد فرشبافیان گفت: امیدواریم در سایه تعاملات دانشگاههای حوزه قفقاز در آینده نزدیک بتوانیم برنامه های مشترک فرهنگی و ادبی بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشجویان دانشگاههای حوزه قفقاز برگزار کرده و بیش از پیش تعاملات علمی و ادبی را بین دانشجویان منطقه برقرار نمائیم.

در این دوره بازآموزی، برای این دانشجویان، کلاس های آموزشی شامل مفاهیم، درک متون، نثر و شعر، ادبیات عرفانی و پایداری، توسط اساتید دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه برگزار شد.

از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده این موسسه برای ایشان در طول مدت حضور در دانشگاه تبریز، بازدید از مراکز علمی و فرهنگی دانشگاه، بازدید از موزه های تاریخی، فرهنگی و هنری شهرداری، آذربایجان، مسجد کبود، مقبره الشعرا، خانه شهریار، کوه عون بن علی، دهکده توریستی کندوان و بازار تاریخی مسقف تبریز بود.

در مراسم اختتامیه این دوره بازآموزی، دانشجویان مهمان ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه و برگزار کنندگان این دوره، به ارائه نظرات خود در خصوص سفر به دانشگاه تبریز، نقش دوره بازآموزی در یادگیری زبان فارسی، آشنایی با فرهنگ، هنر و تاریخ ایران و آذربایجان پرداختند. مدیریت امور فرهنگی معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در دیدار با دانشجویان خارجی، هدایای فرهنگی را به رسم یادبود به ایشان اهدا نمودند.

لازم به ذکر است بیست و سومین دوره بازآموزی زبان و ادبیات فارسی به همت موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه و با همکاری مدیریت امور فرهنگی معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار گردید.

 


نظر شما :

سید ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۸
سلام، می خواستم بدونم در این کلاس ها دانشجویان ایرانی هم می تونن شرکت کنن یا نه؟ خیلی ممنونم.
پاسخ مدیر سایت ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۱

سلام. شرکت در کلاسهای دوره دانش افزایی صرفاً برای دانشجویان رشته زبان فارسی دانشگاههای حوزه قفقاز می باشد.